Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ΠΥΡΓΟΥ




Προβλήματα που δημιουργούνται από την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου ΠΑΤΡΩΝ-ΠΥΡΓΟΥ, στην περιοχή των Δημ. Διαμερισμάτων Άνω Αλισσού και Κάτω Αλισσού. Τμήμα από Χ.θ. 9+750 έως Χ.θ. 12+800 σύμφωνα με την χιλιομέτρηση του υπό κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου. Εργολαβία Νο 7.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Η υφιστάμενη κατάσταση στην περιοχή των δύο Δημ. Διαμερισμάτων ως προς τις κυκλοφοριακές συνδέσεις με την υφιστάμενη Ν.Ε.Ο. ΠΑΤΡΩΝ-ΠΥΡΓΟΥ , την Π.Ε.Ο. ΠΑΤΡΩΝ-ΠΥΡΓΟΥ και την παράλια ζώνη της περιοχής, έχει ως εξής:
Τα Δημ. Διαμερίσματα συνδέονται με τις υφιστάμενες Εθνικές Οδούς σε τρία σημεία.
Α) Περί την Χ.θ.10+860 , (εξυπηρετεί το Δημ. Διαμέρισμα Άνω Αλισσού και τα Δημ. Διαμερίσματα Αχαικού, Λουσικών, Καμενίτσας και Σουδεναιΐκων).
Β) Περί την Χ.θ.11+750 (εξυπηρετεί τα Δημ. Διαμερίσματα Άνω Αλισσού και Κάτω Αλισσού).
Γ) Περί την Χ.θ.12+750 (εξυπηρετεί το Δημ. Διαμέρισμα Κάτω Αλισσού).
Η χιλιομέτρηση αφορά στον υπό κατασκευή νέο αυτοκινητόδρομο.
Μέσω των συνδέσεων αυτών εξασφαλίζεται η πρόσβαση στις υφιστάμενες Εθνικές Οδούς και κίνηση προς όλες τις κατευθύνσεις. Επίσης εξασφαλίζεται η πρόσβαση στην περιοχή της παραλίας των δύο Δημ. Διαμερισμάτων, η οποία είναι πυκνοδομημένη με την μεγάλη πλειοψηφία των κατοικιών να αποτελούν μόνιμη κατοικία των ιδιοκτητών.
Από τις συνδέσεις αυτές εξασφαλίζεται η κίνηση των λεωφορείων του ΚΤΕΛ ΑΧΑΪΑΣ μέσω των Δημ. Διαμερισμάτων , τα οποία εξυπηρετούν τους κατοίκους, μεταφέροντάς τους στα κοντινά αστικά κέντρα και τους μαθητές της περιοχής, μεταφέροντάς τους στο Γυμνάσιο και Λύκειο Κάτω Αχαϊας.
Επίσης μέσω των συνδέσεων αυτών εξυπηρετούνται οι διάφορες επιχειρήσεις της περιοχής (εμπορικές, τουριστικές, αγροτικές) και η διακίνηση των διαφόρων αγαθών, η οποία προϋποθέτει την χρήση μεγάλων οχημάτων.
ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ
Σε αντίθεση με το πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής, με αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων, με αποφάσεις τοπικών φορέων, σχετικά με την κατασκευή της οδού ακολουθώντας την Νότια χάραξη, επιλέγει τελικά η χάραξη επί της υφιστάμενης Ν.Ε.Ο. ΠΑΤΡΩΝ-ΠΥΡΓΟΥ.
Σύμφωνα λοιπόν, με την μελέτη κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, μετά την αναθεώρηση του 2016 και σχετικά με τις συνδέσεις των εν λόγω Δημ. Διαμερισμάτων παρατηρούμε τα εξής:
Η σύνδεση με τον νέο αυτοκινητόδρομο διακόπτεται εντελώς καθώς πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο και η πρόσβαση σε αυτόν επιτρέπεται μόνο από κόμβους.
Στην εν λόγω περιοχή η νέα χάραξη του αυτοκινητόδρομου χωροθετείται στην θέση που βρίσκεται η υφιστάμενη Ν.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου, οπότε η μοναδική εναπομένουσα οδός που μπορούν να συνδεθούν τα δημοτικά διαμερίσματα και να εξυπηρετηθούν κυκλοφοριακά, είναι η υφιστάμενη Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου.
Σύμφωνα με την μελέτη:
Α) Η σύνδεση στην Χ.θ.10+860 διακόπτεται .
Β) Στην περιοχή Χ.θ.11+750 κατασκευάζεται κάθετη οδός (S36.12) με άνω διάβαση της Νέας Οδού, άνω διάβαση της παρακείμενης γραμμής του Ο.Σ.Ε. και άνω διάβαση της υφιστάμενης Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου, χωρίς την σύνδεση της Κάθετης Οδού με την υφιστάμενη Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου.
Γ) Η σύνδεση στην Χ.θ.12+750 διατηρείται αφού κατασκευάζεται κάθετη οδός (S36.13) με νέα κάτω διάβαση στη περιοχή της υφιστάμενης κάτω διάβασης.
Δ) Κατασκευάζεται παράπλευρη οδός (RSR 36.9), στην δεξιά πλευρά (Βόρεια) του αυτοκινητόδρομου.
Ε) Κατασκευάζεται παράπλευρη οδός μικρού μήκους (LSR 36.10), στην αριστερή πλευρά (Νότια) του αυτοκινητόδρομου ως συνέχεια υπάρχουσας παράπλευρης οδού, της υφιστάμενης Ν.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου .
Ζ) Κατασκευάζεται συνδετήρια οδός (ΣΥΝΔΕΤΗΡΙΑ ΟΔΟΣ 3) στην αριστερή πλευρά (Νότια ) του αυτοκινητόδρομου, εξασφαλίζοντας την σύνδεση της Κ.Ο. S36.12 με υπάρχουσα παράπλευρη οδό της υφιστάμενης Ν.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου η οποία δεν αναβαθμίζεται από την νέα μελέτη ούτε προστατεύεται υδραυλικά.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ
Από τα παραπάνω εύκολα συμπεραίνουμε, εστιάζοντας στα πιο σοβαρά θέματα, ότι μετά την εφαρμογή της μελέτης , η κυκλοφοριακή σύνδεση των δύο Δημ. Διαμερισμάτων , καθώς και των γειτονικών που προαναφερθήκαν, καθίσταται δυσχερέστατη. Πιο συγκεκριμένα , το Δημ. Διαμέρισμα Άνω Αλισσού και τα γειτονικά αυτού Δημ. Διαμερίσματα αποκόπτονται τελείως από την Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου. Η μόνη διέξοδος προς την Π.Ε.Ο. Πατρών – πύργου για αυτά τα Δημ. Διαμερίσματα είναι μέσω του Δημ. Διαμερίσματος Κάτω Αλισσού, από την Κ.Ο. S36.13. Επίσης αποκόπτονται από την παράλια ζώνη της περιοχής και αντίστροφα, η παράλια ζώνη αποκόπτεται από το Δημ. Διαμέρισμα. Για το Δημ. Διαμέρισμα Κάτω Αλισσού η μόνη σύνδεση με την Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου είναι η Κ.Ο. S36.13. Επίσης η παράλια ζώνη του Κάτω Αλισσού που βρίσκεται βόρεια της Κ.Ο S36.12 αποκόπτεται από την Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου, καθότι, όπως έχει προαναφερθεί, η Κ.Ο S36.12 δεν συνδέεται με την Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί πλείστα προβλήματα στους κατοίκους της περιοχής. Αναλυτικά, η μοναδική σύνδεση (Κ.Ο. S36.13) των Δημ. Διαμερισμάτων και των γειτονικών τους με την Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου δυσχεραίνει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό την κίνηση των κατοίκων της περιοχής προς τα αστικά κέντρα και ιδιαίτερα προς την πόλη των Πατρών, να σημειώσουμε εδώ την καθημερινή κίνηση εργαζομένων από την περιοχή προς την Πάτρα και αντίστροφα. Δυσκολεύει την πρόσβαση των Δημ. Διαμερισμάτων προς τον προαστιακό σιδηρόδρομο που θα τεθεί σε λειτουργία εντός της καλοκαιρινής περιόδου. Καθιστά την κίνηση των λεωφορείων του ΚΤΕΛ ΑΧΑΙΑΣ αδύνατη, με αποτέλεσμα την αδυναμία μεταφοράς των μαθητών προς το Γυμνάσιο-Λύκειο Κάτω Αχαϊας και την αδυναμία εξυπηρέτησης των κατοίκων της περιοχής. Απαγορεύει την κίνηση πυροσβεστικών οχημάτων σε τμήματα των οικισμών. Καθιστά την διακίνηση αγαθών πάρα πολύ δύσκολη έως αδύνατη, ειδικά όταν απαιτείται η χρήση ογκωδών και βαρέων οχημάτων. Φορτίζει το οδικό δίκτυο των οικισμών εντός του οικιστικού ιστού αυτών με κυκλοφοριακούς φόρτους που δεν μπορεί να αντέξει. Αποκόπτει την παράλια ζώνη και αναγκάζει τους κατοίκους σε πραγματοποίηση μεγάλης περί πορείας, αρκετών χιλιομέτρων, μέσω τοπικών οδών , ώστε να προσεγγίσουν το παράλιο μέτωπο και αντίστροφα. Η μοναδική σύνδεση, μέσω της Κ.Ο. S36.13, με την Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου ελλοχεύει τον κίνδυνο της ολικής διακοπής της κυκλοφορίας προς και από τα Δημ. Διαμερίσματα σε περίπτωση που για κάποιον τυχαίο λόγω διακοπή η κυκλοφορία στην Κ.Ο. S36.13 (π.χ. ατύχημα, συντήρηση της οδού, βλάβη σε κάποιο δίκτυο Ο.Κ.Ω. που βρίσκεται εντός της οδού).
Έχουν εντοπιστεί επίσης διάφορα υδραυλικά προβλήματα της μελέτης στα οποία θα αναφερθούμε εν ευθέτω χρόνο και αφού οριστικοποιηθεί η μελέτης οδοποιίας.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ
Με δεδομένη την αδυναμία σύνδεσης με τον νέο αυτοκινητόδρομο (κλειστός αυτοκινητόδρομος), θεωρούμαι απαραίτητες τις παρακάτω ενέργειες, ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση κυκλοφοριακών συνδέσεων για τους κατοίκους της περιοχής.
1) Κατασκευή κάθετης οδού, με διάβαση του αυτοκινητόδρομου στην Χ.θ.10+860 και σύνδεση με την Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου.
2) Σύνδεση της Κ.Ο. S36.12 στην Χ.θ.11+750 με την Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου.
3) Βελτιστοποίηση της σύνδεσης της Κ.Ο. S36.13 Χ.θ.12+750 με την Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου, καθότι η υπάρχουσα σύνδεση παρουσιάζει υψηλό βαθμό επικινδυνότητας για τους χρήστες της οδού.
Οι ενέργειες αυτές θα αποκαταστήσουν σε κάποιο βαθμό τις κυκλοφοριακές οδικές συνδέσεις και θα βοηθήσουν στην εξυπηρέτηση των κατοίκων και επισκεπτών της περιοχής .
4) Κατασκευή συνεχούς παράπλευρης οδού στην νότια πλευρά του αυτοκινητόδρομου από την κάθετη οδό του κόμβου Β.Ι.Π.Ε. έως την Κ.Ο. S36.13. Η κατασκευή αυτής της παράπλευρης οδού θα προέλθει από την σύνδεση των προτεινόμενων από την μελέτη παραπλεύρων LSR36.9, LSR36.10 και της υφιστάμενης νότιας παράπλευρης οδού που υπάρχει ήδη, από το ύψος της παράπλευρης οδού LSR36.10 έως το ύψος της Κ.Ο. S36.13.
Η κατασκευή της συνεχούς παράπλευρης οδού θα επιτρέψει στους κατοίκους της περιοχής να προσεγγίζουν τον κόμβο Β.Ι.Π.Ε. και να εισέρχονται-εξέρχονται, στον αυτοκινητόδρομο. Δημιουργεί για τους κατοίκους της περιοχής μία εναλλακτική λύση αφού η Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου, μετά την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου θα παραλαμβάνει όλο το φορτίο της τοπικής κίνησης από όλη την δυτική παράλια ζώνη του νομού Αχαϊας προς την Πάτρα και αντίστροφα, με δεδομένο ότι μετά τον ποταμό Πείρο η χάραξη του νέου αυτοκινητόδρομου εκτρέπεται από την υφιστάμενη χάραξη και ο κόμβος Κάτω Αχαίας έχει χωροθετηθεί στο 18ο χιλιόμετρο της χάραξης , περίπου 4 χιλιόμετρα μετά την Κάτω Αχαϊα με κατεύθυνση προς Πύργο, μη εξυπηρετώντας τις ανάγκες της τοπικής κίνησης. Η κατασκευή της συνεχούς παράπλευρης οδού θα επιτρέψει την πρόσβαση σε παρόδιες ιδιοκτησίες, στην νότια πλευρά του αυτοκινητόδρομου, από την Χ.Θ. 9+000 έως την Χ.Θ. 9+750 οι οποίες με την προτεινόμενη λύση δεν εξυπηρετούνται. Πρέπει επίσης σε κάθε περίπτωση να συνυπολογιστεί και η επιβάρυνση που θα προκύψει για την περιοχή από την μελλοντική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε να δοθούν πλήρεις και χρηστικές λύσεις.
Με δεδομένο ότι οι οδοί αυτοί θα αποτελούν την σύνδεση των Δημ. Διαμερισμάτων με το Εθνικό Οδικό Δίκτυο θα πρέπει να χαρακτηρίζονται από προδιαγραφές που να επιτρέπουν αμφίδρομη κίνηση μεγάλων οχημάτων. Η οδοστρωσία των οδών δε, θα πρέπει να είναι κατάλληλη, ώστε να μπορεί να παραλάβει τα φορτία από την κίνηση των οχημάτων. Επίσης θα πρέπει να σημανθούν - ασφαλιστούν ανάλογα και να αναμορφωθεί η υδραυλική μελέτη του τμήματος ώστε να αντιμετωπίσει τα θέματα απορροής των όμβριων υδάτων μετά τα νέα δεδομένα.
Εν’ κατακλείδι πιστεύουμε ότι, οι βελτιώσεις αυτές είναι απαραίτητες για το μέλλον των κατοίκων της περιοχής, εφ’ όσον ο νέος αυτοκινητόδρομος διέρχεται από κατοικημένη περιοχή και θα την χαρακτηρίσει για τις επόμενες δεκαετίες. Πιστεύουμε επίσης ότι είναι λογικές, μικρής κλίμακας, δεν ξεφεύγουν από τα πεπραγμένα σε άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις αυτοκινητοδρόμων που διέρχονται από κατοικημένες περιοχές και είναι εύκολα πραγματοποιήσιμες . Συμπληρώνουμε εδώ ότι διατηρούμε το δικαίωμα ως κάτοικοι της εν’ λόγω περιοχής, που θίγονται από την κατασκευή της οδού, να χρησιμοποιήσουμε κάθε ένδικο μέσο που θα κρίνουμε σκόπιμο, προς επίλυση των προβλημάτων που προαναφέρθηκαν, σε περίπτωση που ο κύριος του έργου δεν προχωρήσει στις απαιτούμενες τροποποιήσεις των μελετών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου